Som vaktmästare hos oss har du viktig funktion i att hjälpa människor till rätta och få lokalerna att fungera så bra som möjligt för församlingens medlemmar, besökande, förtroendevalda och anställda. Tillsammans med dina kollegor tjänstgör du även i gudstjänster och vid begravningar, dop och vigsel.
Om jobbet
Den timanställning vi erbjuder handlar om att täcka upp vid sjukfrånvaro eller vid de tillfällen då vi behöver extra förstärkning för att det finns större arbetsuppgifter som behöver utföras. Det kan t.ex. handla om att bygga scen inför en konsert, att kraftsamla kring ommöblering eller annat praktiskt fix i kyrkans lokaler. Hur mycket jobb det blir är osäkert men i snitt behöver vi förstärkning 1-2 gånger i veckan. Arbetstid är både mornar (från 08.00) och kvällar (fram till 22.00) och helger.
Det finns många arbetsuppgifter.
- Ställa i ordning lokaler för olika arrangemang
- Sköta ljudanläggning och annan teknisk utrustning
- Hantera felanmälningar
- Hantering av post och leveranser
- Produktion av trycksaker
Hela tiden behöver service, gott bemötande och säkerhet stå i centrum. Tunga lyft förekommer. Du kommer att tillhöra avdelningen Fastighet och Service som leds av en fastighetschef. Förutom vaktmästarkollegor finns också IT ansvarig och husmor på avdelningen.
Vem är du?
Som vaktmästare hos oss söker vi en social och positiv person med stor förmåga att hitta lösningar. Vi söker dig som har ett praktiskt handlag, ett utvecklat sinne för god service och en god helhetssyn där du har ett driv och en vilja att ta tag i saker som gör att vår verksamhet fungerar så bra som möjligt.
Din fysiska kapacitet är god och du har förmågan att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det är en fördel men inget krav om du har körkort för bil. Ett krav är däremot att du kan kommunicera både på engelska och svenska. Du behöver ha datorvana och lätt för att förstå teknik.
Du delar våra värderingar (läs mer på www.immanuel.se ) och det är meriterande om du har erfarenheter av att arbeta i en kristen organisation. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Eftersom det är en timanställning är det bra för både dig och oss om du har en annan huvudsysselsättning. Du kanske studerar, frilansar eller driver eget företag men har tid över även för att jobba hos oss då och då.
I våra rekryteringar gör vi en bakgrundskontroll på vår slutkandidat innan vi erbjuder en anställning.
Vi strävar efter att församlingens verksamhet ska präglas av jämställdhet och mångfald, och vi välkomnar alla sökande oavsett ålder, kön och annan bakgrund.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Urban Smedman, Fastighetschef, urban.smedman@immanuelskyrkan.se eller 08-587 503 28
Facklig representant är Anna Berndes, Vision, tel 08-587 503 02, anna.berndes@immanuelskyrkan.se
För frågor om själva rekryteringsprocessen, kontakta Åke Larsson, HR-generalist. ake.larsson@immanuelskyrkan.se. 08-587 503 31.
Skicka din ansökan till: ake.larsson@immanuelskyrkan.se senast 2025-01-12. Skriv ett personligt brev där du motiverar varför just du är en bra kandidat till jobbet. Berätta också vad du har för annan sysselsättning. Bifoga ditt CV. Vi kommer att intervjua kandidater löpande under ansökningstiden.