Sändaren är en tidning i ständig utveckling och de digitala möjligheterna att fortsätta jobba med både ordet och Ordet är fler än någonsin.
I branschen vi finns i har hemsidan och sociala medier varit de senaste årens stora huvudkanaler på den fronten.
Problemet är att världen förändras snabbt, och dess digitala del ännu snabbare. Även om jag är tacksam att vi har en relativt stor spridning på vårt innehåll i sociala medier är nyhetsmedier allt mer nedprioriterade i de globala it-jättarnas algoritmer.
Att styra sitt eget material för att ge läsare den bästa upplevelsen av det vi producerar i form av artiklar, nyheter och annat blir därför allt viktigare.
Tiden är ofta alltför begränsad
Hemsidan är därför given att satsa vidare på, men är du som jag är tiden att själv surfa in på en hemsida återkommande för att läsa det senaste, ofta alltför begränsad.
Sedan några veckor tillbaka skickar jag därför ut ett nyhetsbrev veckovis som sammanfattar något av våra läsvärda länkar från veckan. Men också lite omvärldsspaning, tips, länkar och idéer kring sånt jag snappar upp under arbetsveckan.
Responsen har varit god
Trots att vi inte gjort något större väsen av det initialt har responsen varit god med runt 1 500 mottagare. Men det finns plats för fler. Hur många som helst faktiskt.
Skicka bara ett mail till sandaren@sandaren.se med namn och mailadress så kommer du med på vår maillista.
Hit kan du alltid också maila insändare, nyhetstips eller om du för den delen har någon synpunkt på arbetet vi gör.
Via hemsidan, eller QR-koden på sidan 12 i detta nummer, uppmuntrar jag dig förresten att delta i vår pågående läsarundersökning.
Vad skulle du önska att Sändaren skrev mer om? Mindre om? Vad är bra och vad kan förbättras?
När allt kommer till kritan är ju Sändaren inget utan sina läsare. Vad som intresserar dig intresserar därför oss.
LÄGG TILL NY KOMMENTAR